Content marketing dla każdego

Content marketing to forma promocji, która wiąże się z tworzeniem zachęcających treści. Internet jest ich pełny, a ludzie, zamiast mieć dość, chcą jej jeszcze więcej. Można więc zauważyć, że jest to niewyczerpalne źródło, które wciąż przyciąga odbiorców, a zarazem wyzwanie dla tych, którzy na co dzień zajmują się ich tworzeniem. Trendy się zmieniają, dlatego trzeba je cały czas śledzić, by wiedzieć, jaka forma komunikacji za pomocą treści przynosi najlepsze efekty. Teoretycznie content marketing jest dla każdego, a w praktyce?

Content marketing – jakie są rodzaje publikowanych treści?

Ze względu na swoją nazwę, content marketing kojarzy się przede wszystkim ze słowem pisanym. Nie bez powodu, ponieważ właśnie w takiej postaci tworzy się najwięcej ofert promocyjnych w sieci. Jednak nie jest to jedyny rodzaj tego marketingu. Filmy, grafika to również te elementy promocji, które określa się mianem marketingu treści.

Czy content marketing jest skuteczny?

Jak w przypadku każdego rodzaju marketingu, potrzebna jest odpowiednia strategia, a także trzeba wiedzieć, do kogo konkretnie kieruje się przygotowany przekaz w formie treści, filmów, czy zdjęć. Ten rodzaj promocji jest najbardziej skuteczny, gdy niesie go fala popularności trendów i zjawisk, które są obecne w społeczeństwie lokalnym, krajowym lub globalnym.

Bardzo często wykorzystując taką chwilę i tworząc ciekawy film, który nawiązuje kreatywnie do istniejącej sytuacji, może przełożyć się na wymierny zysk, a co najmniej na rozpoznawalność, którą tradycyjnie trzeba by było budować o wiele dłużej.

Skuteczność content marketingu zależy więc od tego, co zamierza się przekazać, w jaki sposób i gdzie. Trzeba pamiętać, że portale społecznościowe, gdzie content marketing zadomowił się na dobre, rządzą się swoimi prawami i nie zawsze da się przewidzieć, czy reakcja na zamieszczoną informację promocyjną będzie dokładnie taka, jakiej się spodziewano.

Zatem skuteczność marketingu nie zawsze oznacza od razu większy zysk finansowy. Najpierw pomaga w budowaniu marki, na tworzenie społeczności wokół niej, a także na nawiązywanie trwałych relacji z potencjalnymi klientami. Dopiero w dłuższej perspektywie przekłada się na wyższe wyniki sprzedaży i stabilną pozycję firmy na rynku.

Czy content marketing jest dla każdego?

Treści dzisiaj można bardzo łatwo napisać samodzielnie i opublikować w sieci. Czy to już content marketing – niekoniecznie. Kiedy można liczyć na uwagę odbiorcy – gdy treści zachęcają do czegoś, gdy wpływają na świadomość, gdy dają ponieść się wyobraźni. Oczywiście wszystkiego można się nauczyć.

Osoby, które zaczynają tworzyć bloga, też nie są od razu świetnymi marketerami, jednak już na starcie wiedzą, jak przyciągnąć uwagę. Blog, który cieszy się popularnością i poszerza grono czytelników, zawiera wpisy, które dotyczą określonej tematyki. Ponadto treści są podawane w przystępny sposób pod względem wizualnym – mniejsze bloki tekstu, więcej nagłówków i wypunktowań. Każdy kolejny wpis powinien nawiązywać do poprzedniego albo informować, o czym będzie kolejny. Tak tworzy się więź między piszącym i czytającym, a nie każdy bloger, czy osoba publikująca treści potrafi taką więź zbudować. Zatem w praktyce wciąż jest zapotrzebowanie na osoby, które umiejętnie wykorzystują content marketing, by osiągnąć cel.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]
Content marketing dla każdego

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry