A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Only variable references should be returned by reference

Filename: core/Common.php

Line Number: 257

A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /system/core/Exceptions.php:185)

Filename: libraries/Session.php

Line Number: 675

Jak zbudować strategię content marketingową

10 etapów budowania strategii content marketingowej

2014-03-29 12:40:51

Porady

Wiele osób myli content marketing z przygotowywaniem treści. Content marketing to dużo więcej niż zwykły web writing. Zobacz jak należy budować kompleksowe strategie marketingu opartego na treściach.

Sukces marketingowy dzięki zastosowaniu technik tzw. content marketingu pojawia się tylko wtedy, gdy do problemów naszej marki podejdziemy kompleksowo. Wykorzystywanie pewnych technik narracyjnych wybiórczo często bowiem kończy się ogromnym zawodem wśród klientów. Zastosowanie content marketingu w mikroskali przy stosunkowo wysokich kosztach tego typu promocji to często dla klientów dodatkowy dowód na to, że tak naprawdę nie warto inwestować w tego typu działania.
Najlepszym tego przykładem jest stosowanie newsletterów w jednej z firm z branży ecommerce. Po wygenerowaniu kilku wydań newsletterów firma ta (jej przedstawiciele prosili o nie podawanie nazwy), uznała, że takie taktyki nie przynoszą żadnych efektów. W ankiecie na pytanie skąd znasz firmę X, nikt bowiem nie odpowiedział napytanie, że kojarzy ją z publikacji elektronicznych.
Tyle, że po wysyłce newslettera nikt nie śledził danych statystycznych - danych nt. osób, które otwierały newslettery, jaki artykuły były czytane, jak rosła oglądalność strony w tym czasie itp. Nikt też wcześniej nie określił dokładnie celów jakie ma spełniać elektroniczny biuletyn.
Na czym więc polega budowanie strategii content marketingowej? Najlepiej obrazuje to tzw. 10 "złotych etapów budowania strategii content marketingowej".

1. Strategia marki - misja, cele, wartości. Innymi słowy, dopasowanie strategii contentowej do strategii marki.
2. Określenie celów biznesowych i sprzedażowych. Raz bowiem chodzi o budowanie świadomości marki, innym razem o podniesienie sprzedaży wśród klientów odwiedzających często naszą witrynę.
3. Przygotowanie content audytu i audytu SEO .
Tu konieczne jest przeanalizowanie konkurencji i poszukiwanie luk w treściach internetowych np. sprawdzamy dostępny w internecie content na dziesiątki określonych zapytań, badamy sposób prowadzenia narracji u konkurencji itp.
4. Mikrobadania etnograficzne czytelników/potencjalnych klientów
Ten etap jest szczególnie ważny, gdy dotychczas były już stosowane działania contentowe. Ponadto czasami mając dostęp do klientów, łatwiej generować kreację kontentową. Dlatego badania etnograficzne są bardzo przydatne.
5. Misja content marketingowa.
To ona jest punktem wyjścia do tworzenia określonych działań content marketingowych. Bez misji trudno bowiem budować spójny przekaz. Gdy treści tworzy większa liczba osób, trudno też o zachowanie ściśle określonych zasad: o czym piszemy, a o czym nie.
6. Przygotowujemy content marketing brand funnel.
Na tym etapie dopasowujemy właściwe techniki do określonych etapów lejka marketingowego i sprzedażowego. Nie w każdym bowiem przypadku sprawdzi się raport typu whitepaper, i nie w każdym landing page z formularzem zapisu. Zawsze konieczna jest wnikliwa analiza potrzeb.
7. Budujemy wymagane platformy contentu (content design + web design + content & web development). Dziś 90% użytkowników opuszcza odwiedzaną stronę i nigdy już do niej nie wraca (badania HubSpot). Aby zwiększyć szansę powrotu musisz się wyróżnić unikalną kreacją i ciekawym sposobem "sprzedaży treści".
8. Opracowujemy kalendarz i harmonogram działań.
Pamiętaj, grunt to kolejność. Np. wypuszczenie newslettera przed uzupełnieniem strony wartościowymi i unikalnymi wpisami, od razu obniża szanse na pozyskanie klientów. Ci jak ryba w wodzie powinni być "konwertowani na klientów" kolejnymi pojawiającymi się intrygującymi wpisami...
9. Dystrybuujemy treści w sieci,
tj. na portalach, w social mediach, tzw. e-pr itp. oraz zarządzanie treścią.
10. Analizujemy ruchu na stronach za pomocą narzędzi analitycznych i automatyzacyjnych oraz ciągle optymalizowanie publikowanych treści.

To 10 etapów, przez które Twoja firma/marka powinna przejść, jeśli chce wdrożyć strategię content marketingową.


Autor: Krzysztof Szczepaniak

POKAŻ WSZYSTKIE WPISY

Dlaczego content marketing się opłaca?

Buduje świadomość marki.
Dzięki content marketingowi twoja marka staje się bardziej autentyczna, pozwala się łatwiej znaleźć się w sieci i dać się zapamiętać!



Jest tańszy od tradycyjnej reklamy.

Należy do taktyk inbound, czyli tzw. marketingu przychodzącego – tu pozyskanie leadu jest niższe o 62% od zwykłej reklamy. Jest tańszy i skuteczniejszy niż SEO.


Buduje bazę klientów, traffic oraz sprzedaż.
Dzięki właściwym taktykom contentem można wpływać na każdy etap podejmowania decyzji o zakupie Twojego produktu.

Wiedza


    Stratego House z certyfikatem światowej organizacji Hub Spot

    Pragniemy pochwalić się, że jesteśmy jednymi z nielicznych w Polsce agencji posiadających prestiżowy...
    CZYTAJ WIĘCEJ

POKAŻ WSZYSTKIE WPISY


    Jak wykorzystać content marketing w działaniach b2b?

    Jak wykorzystać content marketing w działaniach b2b? W USA już 93 procenent menadżerów marketingu u...
    CZYTAJ WIĘCEJ

(c) copyright 2013-2014 by Stratego House. All rights reserved.

Google