Przegląd ofert firm content marketingowych

2014-04-16 09:10:52

Trendy

Ofertę polskich firm oferujących usługi content marketingowe można podzielić na kilka typów. Oto przegląd firm oferujących usługi content marketingowe. Jest w czym wybierać.

1. Agencje custom publishingowe, które stały się również content marketingowymi. Przykłady: Agape, Mediapolis, Skikvak, Novimedia, Direct Publishing, Eagle Way
Zalety: doświadczenie w tworzeniu jakościowych treści firmowych, długi staż na rynku
Wady: niechęć do odcinania się od starego "gazetowego podejścia do treści", bo przecież na tym dotychczas stał ich biznes (custom publishing); większe nastawienie na tworzenie zamkniętych publikacji niż generowanie leadów i wsparcie sprzedaży

2. Agencje inbound marketingowe, które zwykle wywodzą się z agencji typu SEO. Przykłady: They, Whites, Clickray

Zalety: nastawienie na sprzedaż i generowanie leadów, łączenie oferty z SEO, duża wiedza na temat działania algorytmów
Wady: małe doświadczenie w tworzeniu jakościowych treści, agencje te nastawione są bardziej na sprzedaż niż budowanie wizerunku marki

3. Agencje interaktywne, które utworzyły działy content marketing.
Przykłady: Golden Submarine, Digital One

Zalety: możliwość powiązania zaawansowanych rozwiązań technologicznych z contentem
Wady: często ta najważniejsza zaleta nie jest przez agencje interaktywne wykorzystywana, mała wiedza o tworzeniu jakościowych treści

4. Agencje contentowe, które mają doświadczenie w copy- i webwritingu Przykłady: textmakers.pl
Zalety: pomysłowe treści
Wady: wąski zakres usług

5. Dostawcy usług content marketingowych na zamówienie online w formie pakietu. Przykłady: getfound.pl, strategohouse.pl
Zalety: wiesz co kupujesz, gwarancja, że masz zespół, który za pomocą contentu pracuje nad konwersją i zwiększaniem sprzedaży,
Wady: konieczność zweryfikowania oferty gdyż są to podmioty nowe na polskim rynku, choć ich założyciele pracowali wcześniej jako marketingowcy i/lub redaktorzy off- i online.

6. Dostawcy strategii content & inbound marketingowych wraz z dostawą contentu online.
Przykłady: strategohouse.pl

Zalety: pewność, że twoje taktyki contentowe i poszczególne treści budują Twoją markę i sprzedaż od A do Z, są zaplanowane i precyzyjnie "wstrzelone w rynek".
Wady: jeśli potrzebujesz szybkich treści "na już", odpowiemy Ci zapewne: "to nie ma sensu" ;)

7. Dostawcy rozwiązań automatyzujących content marketing. Przykłady: leadgenerator.pl, landingi.com, getresponse.pl
Zalety: zwykle prosty interfejs umożliwiający samodzielne tworzenie contentu
Wady: tego typu rozwiązania obejmują tylko pewien fragment działań content marketingowych, które powinieneś wdrożyć w firmie; ponadto samodzielnie musisz zająć się tworzeniem contentu




Autor: Krzysztof Szczepaniak

POKAŻ WSZYSTKIE WPISY

Dlaczego content marketing się opłaca?

Buduje świadomość marki.
Dzięki content marketingowi twoja marka staje się bardziej autentyczna, pozwala się łatwiej znaleźć się w sieci i dać się zapamiętać!



Jest tańszy od tradycyjnej reklamy.

Należy do taktyk inbound, czyli tzw. marketingu przychodzącego – tu pozyskanie leadu jest niższe o 62% od zwykłej reklamy. Jest tańszy i skuteczniejszy niż SEO.


Buduje bazę klientów, traffic oraz sprzedaż.
Dzięki właściwym taktykom contentem można wpływać na każdy etap podejmowania decyzji o zakupie Twojego produktu.

Wiedza


    Stratego House z certyfikatem światowej organizacji Hub Spot

    Pragniemy pochwalić się, że jesteśmy jednymi z nielicznych w Polsce agencji posiadających prestiżowy...
    CZYTAJ WIĘCEJ

POKAŻ WSZYSTKIE WPISY


    Jak wykorzystać content marketing w działaniach b2b?

    Jak wykorzystać content marketing w działaniach b2b? W USA już 93 procenent menadżerów marketingu u...
    CZYTAJ WIĘCEJ

(c) copyright 2013-2014 by Stratego House. All rights reserved.

Google