Content marketing wypiera pozycjonowanie (SEO), ale wciąż warto stosować dwie techniki

2014-04-28 15:17:20

Trendy

Śmierć SEO (Search Engine Marketing), a początek ery pozycjonowania jakościowym contentem? Algorytmy Google "Koliber", "Panda"i "Pingwin" narobiły nieco chaosu i dziś, aby znaleźć się wyżej w Google trzeba głównie postawić na ciekawą treść. Czy warto porzucić SEO na rzecz content marketingu? Na razie nie, ale warto podzielić budżet marketingowy na SEO i atrakcyjne treści.

Algorytmy Google wspierają jakościowy content. Coraz mniejsze znaczenie mają zaś tradycyjne techniki pozycjonerskie takie jak tworzenie tzw. anchor tekstów, czyli linków zawierających słowa kluczowe, farmy linków czy osławione już serwisy wymiany linków. Zmiany biorą się stąd, iż firmie Google zależy na budowaniu jakościowej wyszukiwarki. Ostatnie jej update'y (algorytmy Panda, Pingwin i ostatni Koliber) stawiają na jakości treści, a nawet wykorzystują język tzw. naturalnego przetwarzania (NLP).

Polecamy artykuł (ang): www.searchenginejournal.com/seo-hummingbird-pengui...

SEO wczoraj, SEO dziś. Źródło: newsweek.pl

Oto 10 zasad tworzenia contentu, aby Cię pozycjonował w Google

1. Twórz tak dobry i jakościowy content, aby cytowała Twoje teksty Wikipedia i inne prestiżowe tytuły.
2. Twórz content na podstawie analizy słów kluczowych.
3. Twórz dłuższe materiały. Przeciętny tekst blogowy zajmuje zwykle 600 słów. To mało. Google ignoruje materiały zwierające mniej niż 2000 słów. Rozpisz się, ale nie nudź!
4. Nie zapomnij o FAQ - sekcja pytań i odpowiedzi pozwala wypozycjonować Twoją stronę na frazy niszowe tzw. długiego ogona.
5. Linkuj do treści, które tworzysz, ale tylko do tych, które są wciągające. Nowy algorytm Google zwraca uwagę na sytuacje, gdy czas przebywania na danym tekście jest kilkusekudnowy. Dla Google taka treść jest mało interesująca, co automatycznie obniża jej wartość dla algorytmu.
6. "Zwiąż" swoją stronę z serwisem Google+. Author Rank wspiera strony, które tworzone są przez autorów znanych z imienia i nazwisko, a kod "rel=author" umieszczany w kodzie strony.
7. Odwołuj się do swoich treści w portalach społecznościowych. Ranga przekierowań z social mediów ma dla Google ogromne znaczenie.
8. Pamiętaj o geolokalizacji. Aktualizacja Venice algorytmu Koliber sprawiła, że wzrosło znaczenie geolokalizacji w dopasowywaniu wyników. Warto o tym pamiętać przygotowując swoje materiały.
9. Twórz jak najwięcej przekierowań do Twoich tekstów, pamiętając, że dziś pozycja w Google nie jest jedna. Twoja pozycja w Google jest uzależniona od: geolokalizacji, plików cookie, historii przeglądania etc.).
10. Twórz posty regularnie, najlepiej codziennie lub kilka razy dziennie. Poniżej wykres firmy Hubspot pokazujący jak częstotliwość postów na blogu wpływa na liczbę klientów.
blogging

Odpuść następujące zasady stosowane dotąd w SEO

1. Stosowanie tzw. anchor textu, czyli tekstów występujących pomiędzy znacznikami, które przenoszą Cię po kliknięciu do innej lokalizacji.
2. Kopiowanie tekstów z Wikipedii.
3. Nie używaj materiałów synonimozowanych i "mieszaczy" treści.
4. Unikaj budowania pozycji za pomocą forów internetowych zawierających spam.
5. Unikaj systemów wymiany linków.


Autor: Krzysztof Szczepaniak

POKAŻ WSZYSTKIE WPISY

Dlaczego content marketing się opłaca?

Buduje świadomość marki.
Dzięki content marketingowi twoja marka staje się bardziej autentyczna, pozwala się łatwiej znaleźć się w sieci i dać się zapamiętać!



Jest tańszy od tradycyjnej reklamy.

Należy do taktyk inbound, czyli tzw. marketingu przychodzącego – tu pozyskanie leadu jest niższe o 62% od zwykłej reklamy. Jest tańszy i skuteczniejszy niż SEO.


Buduje bazę klientów, traffic oraz sprzedaż.
Dzięki właściwym taktykom contentem można wpływać na każdy etap podejmowania decyzji o zakupie Twojego produktu.

Wiedza


    Stratego House z certyfikatem światowej organizacji Hub Spot

    Pragniemy pochwalić się, że jesteśmy jednymi z nielicznych w Polsce agencji posiadających prestiżowy...
    CZYTAJ WIĘCEJ

POKAŻ WSZYSTKIE WPISY


    Jak wykorzystać content marketing w działaniach b2b?

    Jak wykorzystać content marketing w działaniach b2b? W USA już 93 procenent menadżerów marketingu u...
    CZYTAJ WIĘCEJ

(c) copyright 2013-2014 by Stratego House. All rights reserved.

Google