Jak radzić sobie z przeładowaniem treści w sieci? Czasy projektantów contentu!

2013-09-17 10:21:25

Trendy

W czasach, gdy mamy miliardy stron internetowych i setki tysięcy portali czy blogów, liczy się sposób przekazywania treści. Mijają czasy redaktorów, dziennikarzy, czy social menadżerów. Nadchodzi era projektantów treści. Czy nowy zawód daje realną wartość czy to tylko nowy chwyt marketingowy?

Kim są projektanci treści? Najprościej można by powiedzieć, że to osoby łączące kilka zawodów: redaktorów, grafików, social menadżerów i autorów publikacji customowych. I faktycznie, content designer powinien mieć umiejętności ze wszystkich tych obszarów. Ale nie tylko.

To na czym przede wszystkim musi znać się projektant treści to przede wszystkich psychologia odbioru treści internetowych. A zatem content designerem powinna być osoba, która nie tylko potrafi napisać, opracować graficznie i wypromować swój materiał. To także ktoś, kto wie jak konsumowany jest content w sieci, jak działa nasza percepcja i w jak różny sposób użytkownicy sieci korzystają z internetu. Projektant treści to specyficzny znawca Internetu i tego co się w nim dzieje. Osoba, której blisko do architekta informacji i user experience menadżera. A jednocześnie jest to analityk ruchu publikowanych treści oraz ich "malarz".

Gdy zatrudniasz content menadżera, warto więc, aby miał on nie tylko pojęcie o tworzeniu treści, ale także o jego odbiorze i sposobie analizowania wejść na Twoją stronę www. Warto, aby umiał nie tylko przygotować materiał, ale również szybko wyciągać wnioski z tego, co zostało już opublikowane.

Dziś w sieci są miliony treści:

  • Na Twitterze pojawia się co sekundę 2200 tweetów
  • Co sekundę na Wordpressie powstaje 346 blogów
  • Na Facebooku pojawia się 41 tysięcy postów. Też co sekundę.

    W takim gąszczu informacji coraz trudniej się przebić. Zatem dziś liczą się treści, które podawane są nie tylko w atrakcyjnej formie, ale także w formie unikalnej, dopasowanej do ciągle zmieniającego się sposobu odbioru contentu.

    Istotą content designu jest dopasowanie treści i jej prezentacji do aktualnego sposobu ich odbioru/konsumpcji. To jednocześnie wielkie wyzwanie dla właściecieli stron internetowych, szefów portali i blogów na całym świecie.


Autor: Krzysztof Szczepaniak

POKAŻ WSZYSTKIE WPISY

Dlaczego content marketing się opłaca?

Buduje świadomość marki.
Dzięki content marketingowi twoja marka staje się bardziej autentyczna, pozwala się łatwiej znaleźć się w sieci i dać się zapamiętać!



Jest tańszy od tradycyjnej reklamy.

Należy do taktyk inbound, czyli tzw. marketingu przychodzącego – tu pozyskanie leadu jest niższe o 62% od zwykłej reklamy. Jest tańszy i skuteczniejszy niż SEO.


Buduje bazę klientów, traffic oraz sprzedaż.
Dzięki właściwym taktykom contentem można wpływać na każdy etap podejmowania decyzji o zakupie Twojego produktu.

Wiedza


    Stratego House z certyfikatem światowej organizacji Hub Spot

    Pragniemy pochwalić się, że jesteśmy jednymi z nielicznych w Polsce agencji posiadających prestiżowy...
    CZYTAJ WIĘCEJ

POKAŻ WSZYSTKIE WPISY


    Jak wykorzystać content marketing w działaniach b2b?

    Jak wykorzystać content marketing w działaniach b2b? W USA już 93 procenent menadżerów marketingu u...
    CZYTAJ WIĘCEJ

(c) copyright 2013-2014 by Stratego House. All rights reserved.

Google