Wielu przedsiębiorców posiadających własną witrynę internetową (która stała się już standardem funkcjonowania współczesnych firm) zastanawia się, czy pozycjonowanie strony jest konieczne? Spróbujemy rozwiać wątpliwości w tym zakresie, rzucając nieco więcej światła na wciąż tajemniczo brzmiące pozycjonowanie.
Co to jest pozycjonowanie?
Najogólniej pozycjonowanie (określanie w skrócie SEO od nazwy Search Engine Optimization) można określić jako ogół działań ukierunkowanych na doprowadzenie danej strony www do możliwie najwyższych pozycji w wyszukiwarce na konkretne frazy kluczowe. Za twierdzącą odpowiedzią na pytanie, czy pozycjonowanie strony jest konieczne przemawia fakt, że jest to zbiór działań korzystnie wpływających na wyświetlanie się danej witryny na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google. Celem działań związanych z poprawą pozycji danej strony w wyszukiwarce jest dotarcie do możliwie największej liczby potencjalnych klientów i nakłonienie ich do nabycia danego produktu bądź usługi. W ten sposób generowane są większe zyski. Zatem czy pozycjonowanie strony jest konieczne? Zastanówmy się nad tą kwestią.
Potencjalne korzyści – czy pozycjonowanie strony jest konieczne?
Wiedząc już czym jest pozycjonowanie, można przejść do zastanowienia się nad płynącymi z niego korzyściami. Ich określenie przybliży nas do odpowiedzi na pytanie, czy pozycjonowanie strony jest konieczne. W dobie cyfrowych rozwiązań, gdy obecność w Internecie stała się jednym z warunków przetrwania wielu współczesnych firm, odpowiedź wydaje się oczywista.
Tym bardziej że większość użytkowników poszukuje interesujących ich informacji, wpisując w wyszukiwarkę interesujące ich hasło. Oczywiście można się obejść bez pozycjonowania i wciąż wiele firm podchodzi do tego rozwiązania z dużym dystansem, co wcale nie skazuje ich na porażkę. Nie jest ono zatem absolutną koniecznością, jednak odpowiednie zastosowanie tego narzędzia może przynieść danemu podmiotowi obecnemu w sieci szereg korzyści.
Jeżeli wciąż zastanawiasz się, czy pozycjonowanie strony jest konieczne, musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, co takie działanie zapewni Twojej firmie. Nie bez znaczenia będzie branża w jakiej działasz oraz sposób docierania do klientów. Istnieje bowiem wiele przedsiębiorstw pozyskujących zlecenia na zasadzie rekomendacji, do których trafiają klienci z polecenia. Jeżeli świadczą one usługi na naprawdę wysokim poziomie, reklama, a nawet własna strona www okazują się zbędne. Często dzieje się tak w przypadku działalności budowlano-remontowych.
Niektórym przedsiębiorcom skutecznie udaje się z kolei sprzedawać swoje produkty na przykład poprzez sprzedaż bezpośrednią. Także w przypadku małych, najczęściej jednoosobowych działalności, posiadających wystarczająca liczbę klientów, odpowiedź na pytanie, czy pozycjonowanie strony jest konieczne, zdaje się być dość oczywista. Jeżeli jednak stosowane dotychczas sposoby docierania do odbiorców nie skutkują lub przestały skutkować, warto poważnie przemyśleć podjęcie działań, które pomogą zwiększyć widoczność Twojej witryny.