Marketing nie polega tylko na tworzeniu reklam i chwytliwych haseł czy sloganów. Oczywiście to także jest częścią pracy osób zajmujących się marketingiem, jednak jest to także content marketing, który polega na budowaniu relacji z klientem, po to by móc zdobyć jego zaufanie i lojalność. Tworzenie treści zdecydowanie ułatwia to zadanie, treści te muszą jednak być wartościowe i interesujące dla użytkownika. Czym jest content marketing i jakie korzyści może on dostarczać firmie, która stosuje go w odpowiedni sposób?
Czym jest content marketing?
Content marketing to inaczej marketing treści. Jest to strategia marketingowa, której celem jest zdobycie nowych klientów. Działania opierają się na tworzeniu wartościowych treści, następnie ich publikacji i promocji. Do czynności wykonywanych w ramach content marketingu można zaliczyć także szukanie wartościowych treści stworzonych przez inne osoby. Po dokonaniu dokładnego researchu można przesłać je dalej. Celem content marketingu jest budowanie trwałych relacji z klientami. Content marketing nie jest więc tylko tworzeniem treści, ale również poznawaniu swoich odbiorców, ich problemów i pragnień. Co przełoży się następnie na:
- Zwiększenie zaangażowania i lojalności grupy docelowej
- Przyciągniecie ich uwagi.
- Zyskanie zaufania.
Treści tworzone w ramach content marketingu mogą przyjmować bardzo różne formy. Na przykład: filmików, webinarów, wykresów, grafik, podcastów, infografik i tak dalej. Dużą jego zaletą jest właśnie mnogość nośników jakie on wykorzystuje.
Content marketing a SEO
Content marketing bardzo mocno wpływa na pozycje strony w wynikach wyszukiwania. Wartościowa treść daje szanse na pojawienie się witryny wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania. Co więcej content marketing wykorzystuje też naturalne linkowanie. W jaki sposób optymalizować treści pod wyszukiwarkę Google?
- SEO copywriting – jest on świetnym sposobem, który umożliwi zwiększenie pozycji w wynikach wyszukiwania. Polega on na tworzeniu treści dostosowanej pod algorytm Google. Chodzi głównie o pisanie tekstów, które będą zawierały odpowiednią ilość słów kluczowych i zostaną odpowiednio zoptymalizowane pod wyszukiwarkę. Do takich materiałów będą należeć: artykuły sponsorowane, wpisy blogowe, opisy produktów i usług.
- Content graficzny – tutaj należy zwrócić uwagę na dokładną optymalizację grafik, infografi, wykresów, filmów czy gifów.
- Interaktywny content – do tego typu treści zalicza się: wielowymiarowe zdjęcia, filmy, quizy. Te formy treści są coraz bardziej popularne.
Jakie korzyści może przynosić content marketing firmie?
Odpowiednio prowadzone działania w ramach content marketingu mogą mieć dla firm bardzo dużo korzyści. Dlatego też istnieje wiele zalet, które warto poznać i rozważyć wprowadzenie owych działań w swojej firmie. Do zalet content marketingu nalezą:
- Zwiększenie ruchu na stronie
- Zwiększenie sprzedaży
- Poprawa relacji z klientami
- Budowanie wizerunku marki w sieci
- Wzrost pozycji witryny w organicznych wynikach wyszukiwania
- Stosunkowo niski koszt w porównaniu z innymi rodzajami reklamy
- Możliwość pozyskania zaufania i lojalności klientów
Do jednych z najpopularniejszych działań marketingu treści należy publikowanie artkułów, tworzenie wideo, a także promocja w social media. Co jednak zostanie wybrane przez firmę, w dużej mierze zależy to od tego w jakiej branży ona działa oraz od klienta jakiego chce ona pozyskać.
Marketing w Internecie
Marketing prowadzony w Internecie to obecnie jeden z głównych i najczęściej wykorzystywanych form promocji firmy. Wiąże się on głównie z pozycjonowaniem stron, reklamami Google Ads, a także działaniami w social mediach i e-mail marketingiem. Marketing odchodzi od tradycyjnych form promocji jakimi były ulotki, banery, komunikaty radiowe, wszystko to przenosi się do sieci i właśnie tam prowadzone są głównie działania promocyjne. Coraz bardziej rosnąca popularność Internetu sprawiła, że promocja marki stała się też dużo łatwiejsza. Dotarcie do szerokiego grona odbiorców jest bardzo proste i szybkie, można też poznać swoich potencjalnych klientów, ponieważ dużą część swojego życia publikują oni w sieci.
Dzięki cennym informacjom przedsiębiorstwa mogą jeszcze dokładniej dopasowywać swoją ofertę do ich oczekiwań. Kontakt z klientem, również jest dużo łatwiejszy, dzięki różnym formom komunikacji online. jak można więc zobaczyć Internet mocno usprawnił działania promocyjne i właśnie dlatego stał się tak intensywnie wykorzystywany.