Jak sprzedawać marketing? Oto jest pytanie, nad którym głowią się rzesze specjalistów do spraw handlu, pracujących w zaciszu biur świadczących usługi reklamowe. Działania marketingowe to coś nienamacalnego, a jednocześnie bardzo istotnego w perspektywie rozwoju firmy. Jednak pozyskanie klienta to nie lada wzywanie, dlatego przygotowaliśmy kilka wskazówek, jak sprzedawać usługi marketingowe.
Język giętki sprzeda więcej
Nie ma co do tego wątpliwości, że sprzedaż usług jest znacznie trudniejsza niż ma to miejsce w przypadku towarów. Dlatego handlowcy muszą w tym przypadku więcej wysiłku włożyć komunikację z klientem, który oferowanej rzeczy nie może dotknąć lub zobaczyć. Język korzyści i umiejętność klarownego przedstawiania wachlarza możliwości wiążącej się z daną usługą są więc niezwykle pożądane w sprzedaży usług marketingowych. Warto też dostosowywać język do aktualnych potrzeb klienta. Inaczej będziemy przedstawiali zalety naszej oferty odbiorcy, który ma analityczny umysł ,a inaczej osobie pracujące w branży kreatywno- artystycznej.
Podpieraj się faktami
Klienci agencji marketingowej są zazwyczaj świadomymi odbiorcami komunikatów ofertowych, dlatego w procesie sprzedaży, powinniśmy opierać się na gruntownej wiedzy, faktach i liczbach. Tzw. „lanie wody” w tym przypadku nie zda egzaminu, dlatego poziom rozmowy powinien być jak najbardziej merytoryczny. Dlatego przed każdą rozmową trzeba się odpowiednio przygotować nie tylko z nowinek marketingowych, ale również mieć przynajmniej podstawową wiedzę na temat branży naszego rozmówcy.
Nie wywieraj presji
W procesie sprzedażowym nic bardziej nie zniechęci potencjalnego klienta niż wywieranie nacisku graniczące z desperacją. Dlatego po przedstawieniu oferty, daj swojemu rozmówcy czas na zapoznanie się z oferowanymi usługami, oszacowanie budżetu i konsultację ze współpracownikami. Nękanie telefonami i pisanie kilkunastu maili przyniesie skutek odwrotny od zamierzonego.
Bez dobrego marketingu nie da się teraz dobrze sprzedać produktów. Taka jest prawda.