W e-commerce nie ma miejsca na przeciętność. W tym świecie, żeby odnieść sukces trzeba się wyróżnić. Jak to zrobić? Jest kilka sposobów, żeby zdeklasować konkurencję w walce o klientów. Przytoczymy najbardziej efektywne metody uzyskania przewagi w świecie online.
Dobra cena, to na pewno niska cena?
Jedną z najpopularniejszych metod konkurowania w świecie online jest wojna cenowa. Taktyka ta pozwala zyskać atencję odbiorców i wygenerować sporo kliknięcie. Działa to szczególe w przypadku, kiedy nasz marketing opieramy głównie na reklamie Google , gdzie cena jest widoczna na etapie poszukiwania. Taka taktyka może być jednak zabójcza dla marży, a tym samym dla rentowności naszego biznesu. Dlatego niekończąca się walka ceną to zwykle chwiejna strategia wyróżnienia oferty na tle konkurencji. Dużo lepiej wyselekcjonować specjalne rabaty dla określonej grupy produktów wysokomarżowych. Na ich fundamentach można ściągać ruch na stronę. Warto również poszukać innych form marketingu online, który pozwoli ściągnąć na stronę użytkowników, którzy nie mają jeszcze sprecyzowanych decyzji zakupowych. Dzięki temu istnieje duża szansa, że chęć zakupów zostanie zainicjowana w obrębie naszej strony i nie wyjdzie poza jej wirtualne granice. Wówczas istnieje dużo mniejsze ryzyko, że klient będzie szukał tego samego produktu w niżej cenie.
Użyteczna strona – skuteczna sprzedaż
Współczesny internauta jest dużo bardziej wymagający niż użytkownik sieci jeszcze kilka lat temu. Dlatego wyróżnienie sklepu online na tle konkurencji to też dbałość o UX, czyli dbałość o wrażenie, jakie wywołuje korzystanie z naszej witryny u userów. Architektura sklepu powinna być tak zaprojektowana, żeby layout prezentował się estetycznie, a jednocześnie był intuicyjny i funkcjonalny. Współczesna strona www to taka, z której klienci korzystają z przyjemnością.
E-commerce potrzebuje marketingu
Współczesny świat pełen jest szumu informacyjnego, dlatego wyróżnienie swojego sklepu online na tle konkurencji jest możliwe tylko przy zastosowaniu efektywnych kanałów komunikacji. Powinno się je dostosować do naszych założeń biznesowych i celów sprzedażowych. Zastanówmy się, gdzie w sieci przebywają nasi klienci i tymi ścieżkami spróbujmy do nich dotrzeć z intrygującym komunikatem reklamowym, który wzbudzi zainteresowanie. Dobrze opracowana strategia marketingu online oraz precyzyjne analizowanie skuteczności działań to absolutna konieczność, jeśli chcemy zbudować stabilny i rozpoznawalny brand online.