Marketing w Internecie

Internet to narzędzie, które wykorzystywane jest obecnie w wielu sferach życiowych. Osoby, które chcą zaistnieć na rynku muszą dostrzec jaki potencjał drzemie w sieci, ponieważ to tam ludzie obecnie poszukują informacji odnośnie produktów i usług. Marketing internetowy to narzędzie, które każdy przedsiębiorca musi poznać.

Marketing internetowy – pojęcie

A więc, marketing internetowy polega na wykorzystywaniu internetu w celu rozpowszechnienia informacji odnośnie swoich produktów i usług. Wyróżniamy kilka rodzajów marketingu internetowego. Rozwój tej formy marketingu nastąpił od ok. 1990 roku. Proste strony informujące o poszczególnych produktach i usługach od tej pory mocno ewoluowały przemieniając reklamę internetową w narzędzie, które decyduje dzisiaj o czyimś przetrwaniu na rynku. Na początku z takich usług korzystały tylko i wyłącznie firmy na rynku globalnym. To one przetarły szlak na tyle, że reklama w tej formie dostępna jest w zaawansowanej formie na rynku lokalnym.

Rodzaje marketingu internetowego

Wyróżniamy kilka podstawowych rodzajów marketingu internetowego:

  • Pay per click – płatność za kliknięcie w link lub baner. Na poszczególnych stronach wyświetla się baner danej firmy. Zlecający tą formę reklamy płaci za kliknięcie każdej osoby, która za pomocą banera będzie mogła przejść do danego produktu.
  • Marketing wirusowy – jedna z odmian marketingu szeptanego. Tania forma marketingu, która polega na rozpowszechnianiu informacji przez samych użytkowników sieci. Dokładnie chodzi tutaj o zbudowanie pozytywnej opinii danej marki. Obecnie ludzie bardziej są skłonni do zakupu danych produktów lub usług zapoznając się z czyjąś opinią a nie reklamą. Dzięki temu, że informacja rozprzestrzenia się w sposób wirusowy, lawinowy, większość firm ma szansę na zdobycie nowych klientów.
  • Email marketing – jak sama nazwa wskazuje reklama opiera się na wiadomościach wysyłanych na pocztę elektroniczną. Nie są to jednak natarczywe wiadomości z informacjami odnośnie kupna poszczególnych produktów. W tym przypadku mamy do czynienia z biuletynami wewnętrznymi, dziennikami elektronicznymi, newsletterami i reklamami w wiadomościach email. Do głównych zadań tej formy marketingu jest zbudowanie pozytywnych relacji z odbiorcami naszych usług oraz budowanie pozytywnego wizerunku marki.
  • Affiliate marketing – nazywany również programem partnerskim. Promocja biznesu on-line polegająca na reklamie marki przy pomocy stron internetowych. Każda osoba, która odwiedzi, kupi lub przeprowadzi inną operację na stronie danej firmy zaliczana jest na poczet reklamodawcy. To za nie osoba promująca produkt jest nagradzana. Tego rodzaju reklamy znaleźć można w takich serwisach, jak popularny Facebook, Nasza-Klasa, My Space. Ten rodzaj marketingu cieszy się ogromnym powodzeniem ze względu na ilość użytkowników danych stron oraz ich zróżnicowania.

Reklama graficzna (display) – do wykorzystania mamy różnego rodzaju obrazki, zdjęcia, animacje, gify, itd. do wyświetlania reklamy. Po kliknięciu w daną stronę użytkownik przenoszony jest na stronę danej marki.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]
Marketing w Internecie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewiń do góry