Blogi zaczęły być bardzo ważnym elementem marketingu w sieci. Są najważniejszym narzędziem dla osób, które chcą stworzyć własną markę osobistą, czasami na ich założenie decydują się osoby, które chcą pisać o swojej pasji i dzielić się tym z innymi. Co zrobić, jeśli na blogu nie ma nowych wejść i liczba czytelników nie rośnie? Podpowiadamy, jak zwiększyć popularność swojego bloga.
Wartościowe wpisy
Wartościowe wpisy to jeden z najważniejszych elementów tworzenia bloga. Obecnie właśnie cenne treści są najbardziej w cenie. Z jednej strony są najważniejsze dla czytelników, z drugiej sprawiają, że Google chętniej cię winduje w wynikach wyszukiwania.
Wartościowe wpisy to takie, które czytelnicy chcą czytać i spędzają przy nich sporo czasu. Wzbudzają emocje i angażują czytelników, co przejawia się udostępnieniami, komentarzami i lajkami. Dobrej jakości treści są świetnym sposobem na to, żeby przyciągnąć czytelników, by chcieli do ciebie wracać. Jeśli masz ich mało, zastanów się, co możesz w nich poprawić.
Uczestnictwo w mediach społecznościowych
Social media to najlepsze miejsce do promowania bloga. Możesz robić to na przykład poprzez grupy zrzeszające blogerów, którzy nawzajem się promują, ale nie tylko. Uczestnictwo w mediach społecznościowych to także możliwość prowadzenia fanpage, który będzie powiązany z blogiem.
Na fanpage nie powinno się umieszczać wyłącznie linków odnoszących do nowych wpisów. Jeśli chcesz przyciągnąć czytelników musisz zaoferować im coś jeszcze – wartościowe wpisy, ciekawe infografiki, informacje dotyczące branży, w której działasz. To także miejsce, by mocniej wypromować siebie jako eksperta i bardziej przywiązać czytelników do bloga, na przykład poprzez anegdotki, storytelling czy ekspercie grafiki.
Znajdź swój kanał promocji
Promowanie bloga, czyli wykupowanie reklam, to świetne rozwiązanie, o ile oczywiście dobrze stargetujesz reklamę. W ten sposób możesz dotrzeć ze swoim blogiem do osób, które najbardziej mogą być zainteresowane twoją działalnością i branżą.
Jednak zastanów się nad kanałem promocji. Dopasowanie go do swojej grupy odbiorców jest kluczowe. Wydaje się, że najbardziej uniwersalnym miejscem jest Facebook, który zrzesza ludzi w różnym wieku. Masz jednak o wiele więcej możliwości – Instagram, który najlepiej sprawdza się do prezentowana treści wizualnych, inne social media czy reklamy AdWords w Google.
Postaraj się o pozycjonowanie
A skoro już o Google mowa, postaraj się o to, by teksty były lepiej wypozycjonowane. Im wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania, tym więcej osób będzie w stanie dotrzeć do twojego bloga. Pierwszym elementem jest uzupełnienie treści o słowa kluczowe. Jednak warto zadbać także o inne elementy pozycjonowania.
Możesz zaangażować do tego specjalistę SEO lub agencję marketingu online. Optymalizacja strony przynosi niezwykłe efekty i polega nie tylko na podrasowaniu treści, lecz także na przygotowanie opisów obrazków, metatekstów, stron tagowych czy samej organizacji i konstrukcji strony. Wszystko może mieć znaczenie i trochę pracy w tym zakresie sprawia, że blog nagle znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania.
Wykorzystaj trendy
Chcesz zwiększyć popularność swojego bloga? Poszukaj obecnych trendów i sprawdź, co najbardziej interesuje twoich czytelników! Jak znaleźć trendy?
Oczywiście poprzez obserwacje konkurencji, ale nie tylko. Sprawdź statystyki, znajdź typy wpisów i postów, które miały najwięcej komentarzy i wzbudzały największe zainteresowanie. Możesz także sprawdzić trendy Googla, czyli znaleźć zapytania, które są najczęściej poszukiwane. To nie tylko zwiększy zainteresowanie czytelników, lecz także pomoże ci w pozycjonowaniu.